Topics:

Stem cell cloning study contained errors

Tools

A study purporting a breakthrough in human embryonic stem cell cloning that was published last week in the journal Cell came under fire when its authors, researchers at the Oregon Health & Science University, admitted that there were some minor errors made when preparing the figures for initial submission. An official OHSU statement said the errors occurred when images were transferred from the research data into the paper. According to the statement, neither OHSU nor the Cell editors believe the errors impact the scientific findings of the study in any way. More